- Obecnie brak na stanie
Klocki Lokomotywa parowa DR BR 52/TY2
- Write a review
Zestaw z klockowym modelem niemieckiej lokomotywy parowej DR BR 52 Steam locomotive / TY2 z okresu II wojny światowej jest elementem zupełnie nowej kolekcji Pociągi w ofercie firmy COBI. Konstrukcja z klocków wiernie odwzorowuje bryłę, proporcje i detale...
Zestaw z klockowym modelem niemieckiej lokomotywy parowej DR BR 52 Steam locomotive / TY2 z okresu II wojny światowej jest elementem zupełnie nowej kolekcji Pociągi w ofercie firmy COBI. Konstrukcja z klocków wiernie odwzorowuje bryłę, proporcje i detale legendarnego parowozu, który jest chyba najpopularniejszym i najbardziej rozpoznawalnym dla wszystkich pasjonatów kolejnictwa na świecie. Specjalne wydanie 2 in 1 zawiera aż dwa różne komplety dodatkowych klocków, które pozwalają na zbudowanie modelu niemieckiej lokomotywy DR BR 52 z niemieckimi oznaczeniami z okresu II wojny światowej lub lokomotywy z polskimi oznaczeniami Polskich Kolei Państwowych z okresu powojennej Polski Rzeczpospolitej Ludowej. Oprócz różnych klocków z różnymi nadrukami symboli, numeracji i oznaczeń, zestaw zawiera także zmienione, większe lampy przednie i tylne dla polskiej konstrukcji, wybrane klocki w innej kolorystyce, a także dwie różne figurki: niemieckiego maszynisty z okresu II wojny światowej i polskiego maszynisty w powojennym mundurze PKP z charakterystycznym państwowym godłem - polskim orłem z usuniętą przez komunistów królewską koroną.
Model lokomotywy w skali 1:35 oprócz szczegółowo odwzorowanych detali takich jak: symbole, numeracja i oznaczenia, posiada dodatkowe, liczne nadruki zegarów wewnątrz maszynowni lokomotywy. Dzięki łatwo zdejmowanemu dachowi maszynowni można zajrzeć do środka, by zobaczyć wiernie odwzorowane szczegóły urządzeń służących do kierowania pojazdem. Zadbano także o taki szczegół jak imitacja płonącego węgla w palenisku!
Tak jak w prawdziwej lokomotywie parowej cały mechanizm kół jest ze sobą sprzęgnięty w ten sposób, że porusza się równocześnie. Wewnątrz modelu znajdują się koła zębate tworzące skomplikowany mechanizm zapewniający realistyczny ruch kół ci całego napędu. Wystarczy delikatnie popchnąć model, by poruszyć cały układ.
Aż cztery różne wzory kół w lokomotywie, z których część zawiera ranty, czyli specjalne krawędzie, sprawiają, że model świetnie utrzymuje się na klockowych torach, a także jest w stanie pokonywać klockowe zakręty o skali nachylenia od R88. Warto dodać, że model jest w pełni kompatybilny, czyli pasuje do klockowych torów innych marek klocków.
Zestaw zawiera dwie zamienne tabliczki z nazwą lokomotywy, do wyboru: niemiecka BR 52 i polska Ty2. Firma COBI wyprodukowała również własny kształt klocka odwzorowującego fragment torowiska. W zestawie dostępnych jest pięć takich odcinków o łącznej długości około 65 cm. Torowisko wykonane jest w nowoczesnej technologii dwukolorowego wtrysku, co sprawia, że każdy pojedynczy odcinek o długości około 13 cm będąc jednym elementem - monolitem, wyprodukowany jest z dwóch różnych kolorów tworzywa, które są połączone ze sobą. Szyny w kolorze szarej stali wyraźnie odcinają się od bardzo realistycznie wykonanych podkładów kolejowych w kolorze brązowym. Na każdym kolejowym podkładzie nie ma widocznych czopów (studów), co poprawia ich realizm, a każdy z nich pokryty jest fakturą deski, czyli imitacją słojów drewna. Torowiska mają możliwość wpięcia ich w płyty konstrukcyjne oraz posiadają otwór techniczny, dzięki któremu można przytwierdzić torowisko na stałe do dioramy kolejowej np. używając wkrętu lub gwoździka.
Ten zestaw to idealny prezent dla każdego pasjonata historii i kolejnictwa.
Buduj historię, klocek po klocku!
BR 52 lub Ty2 lub Ty42 to parowóz towarowy konstrukcji niemieckiej, produkowany w wielu fabrykach europejskich w latach 19421945. Była to bardzo tania, prosta, a jednocześnie bardzo niezawodna lokomotywa parowa. W Polsce po II wojnie światowej w strukturach Polskich Kolei Państwowych używano ponad tysiąc dwieście tych pojazdów. Lokomotywa potrafiła uciągnąć składy towarowe o łącznej masie nawet 620 ton z prędkością 80 km/h lub 1700 ton z prędkością 50 km/h. Parowóz ten używano również wielokrotnie do ciągnięcia składów osobowych.