Android: Mainframe Gra planszowa wersja polska
- Write a review
Android: Mainframe Gra planszowa wersja polska
Runner kontra runner
Co może cieszyć runnera bardziej niż okradanie osłabionych megakorporacji i pokazywanie swojego kunsztu hakerskiego innym runnerom? W Android: Mainframe gracze będą musieli tworzyć i zabezpieczać własne punkty dostępu, jednocześnie nie pozwalając swoim przeciwnikom na zagarnięcie większej ilości danych.
Na początku gry gracze zaznaczają swoją pierwszą pozycję pojedynczym punktem dostępu. Następnie każdy gracz może wykonać jedną akcję: ustanowić nowy punkt dostępu, wykonać program lub spasować. Zadaniem graczy jest takie używanie programów, aby zabezpieczyć jak najwięcej punktów dostępu dla swojego runnera.
- Kiedy gracz ustanawia nowy punkt dostępu, bierze jeden żeton punktu dostępu swojego runnera i umieszcza go na planszy wewnątrz niezabezpieczonej strefy.
- Aby wykonać program podstawowy, aktywny gracz wybiera jedną z kart z puli programów, wykonuje akcję wskazaną na karcie, a następnie umieszcza ją odkrytą na stosie kart odrzuconych obok talii programów.
- Jeśli gracz spasuje, przychodzi kolej na następnego gracza. Jeśli wszyscy gracze spasują, gra dobiega końca i wszyscy podliczają zdobyte punkty.
Większość programów podstawowych pozwala graczowi na położenie na planszy nowych niebieskich przegród, oznaczających granice danej strefy. Jeśli strefa zostanie zamknięta, a wewnątrz niej znajdują się punkty dostępu tylko jednego gracza, zostają one zabezpieczone i odwrócone na drugą stronę. Od tego momentu stają się odporne na programy przeciwników.
Niektóre programy pozwalają na więcej niż tylko dokładanie nowych przegród zabezpieczających strefy. W talii programów znajdują się też takie, które pozwolą na manipulowanie strefami, przenoszenie przegród, a nawet dokonywanie zmian w układzie punktów dostępu przeciwników. Niektóre programy, zarezerwowane dla konkretnych runnerów, pozwalają np. na ustanowienie kilku punktów dostępu naraz lub rozegranie dodatkowej tury.
Niezwykli przestępcy
Cybernetyczny kryminaliści, nazywający siebie runnerami, mają ze sobą mniej wspólnego, niż można by podejrzewać. Jedyną łączącą ich cechą jest chęć brania tego, co tylko chcą – zwłaszcza jeśli to „coś” do nich nie należy.
Już w fazie płodowej Ji „Jazgot” Reilly został genetycznie zmodyfikowany, czemu zawdzięcza nadprzeciętną inteligencję. Marzeniem jego rodziców było, aby ich syn stał doskonałym pracownikiem korporacyjnym wysokiego szczebla. Jednak Jazgot wykorzystuje swoje zdolności do hakowania – celu bardziej odpowiadającemu jego kapryśnej naturze. | |
Stale pisząca, modyfikująca i przerabiająca swoje programy Kate „Mac” MacCafrey jest prawdziwą cyfrową złotą rączką. To właśnie ona stworzyła i rozprowadziła liczne programy dostępne w społeczności cyberprzestępców znanej jako Sieć Cienia, czym zyskała sobie zasłużoną sławę wśród innych runnerów. | |
Przeszłość runnera, znanego wyłącznie jako Andromeda, spowija mrok tajemnicy. Ta wydziedziczona bogaczka straciła swoją fortunę, a wraz z nią większość przywilejów. Niespodziewanie zmuszona do życia pośród najniższych warstw społecznych New Angeles, Andromeda poprzysięgła sobie, że odzyska swój majątek i wpływy. | |
Jeśli chodzi o komputery, Oliwia „Teoria Chaosu” Ortiz jest prawdziwie cudownym dzieckiem, ale nabyte bardzo wcześnie umiejętności kodowania spowodowały u niej silne uzależnienie od danych. Jej zdolności dostania się na niemal każdy serwer z wykorzystaniem różnorodnych środków budzą zazdrość wielu dorosłych, często mających dwukrotnie dłuższe doświadczenia z hakowaniem. | |
Nero Severn jest znanym pośrednikiem w handlu informacjami, który każdą sytuację widzi jako okazję do pozyskania nowych danych, a co za tym idzie – kredytów. Zimna kalkulacja oraz posiadanie niesamowitej zdolności do wywierania nacisku dzięki odpowiedniemu wykorzystywaniu posiadanych informacji nie przysporzyły Nero wielu przyjaciół, zyskał jednak liczne kontakty i źródła. | |
Adam jest anomalią – bioroid, który musi hakować z całą pewnością funkcjonuje w oparciu o zupełnie inny zestaw podstawowych dyrektyw. Nie wiadomo, czy przymus hakowania jest wynikiem jego własnego programu, zewnętrznej ingerencji w jego system czy też pozostałości ludzkiego mózgu, na którym oparto jego system. |
Kasa wzywa
Bank Titan stoi otworem. Czy okażesz się szybszy i sprytniejszy od innych runnerów, którzy spróbują wykorzystać okazję? Fortuna jest na wyciągnięcie ręki. Dowiedź swojej wartości jako nieuchwytny haker i pokaż pozostałym kto jest najsprawniejszym runnerem.
zawartość pudełka :
- 1 plastikowa plansza
- 48 żetonów punktu dostępu
- 95 plastikowych przegród
- 75 kart programów