- Loppunut varastosta
![PZL 37B I Łoś No. 72514 skala 1:72 IBG PZL 37B I Łoś No. 72514 skala 1:72 IBG](https://d34r3r5zw88gfe.cloudfront.net/img/p/2/0/8/2/2082-home_default.jpg)
PZL 37B I Łoś No. 72514 skala 1:72 IBG
Produkcję pierwszych egzemplarzy serii B rozpoczęto jesienią 1938 r.[6] Wzorowano je na prototypie P.37/II z poprawkami wynikającymi z doświadczeń eksploatacyjnych. Podstawową różnicą pomiędzy wersjami A i B były mocniejsze silniki oraz lepsze opracowanie konstrukcji. W nowych samolotach zastosowano silniki Bristol Pegasus XX (918 KM) lub te same silniki budowane na licencji w Polsce jako PZL Pegasus XX. Początkowo Departament Aeronautyki MSWojsk. złożył zamówienie na 180 samolotów wersji B i wpłaciło pieniądze za 108 samolotów. Termin dostawy ustalono na 31 marca 1939 r. 4 listopada 1938 r. samolot SP-BNL (który po adaptacji odpowiadał ściśle wersji B) został wysłany na Międzynarodowy Salon Lotniczy w Paryżu. Tam konstrukcja została oceniona przez ekspertów bardzo pozytywnie. Taką samą opinię wystawili attaché lotniczy akredytowani w Polsce, zaproszeni wcześniej na pokaz Łosia i innych samolotów. Samoloty serii B spotkały się z dużym uznaniem ze strony jednostek lotnictwa bombowego, które rozpoczęły eksploatację tej maszyny od wiosny 1939 r.