- Vypredané
![Pojazd PRL FSO POLONEZ - Pomarańczowy Pojazd PRL FSO POLONEZ - Pomarańczowy](https://d34r3r5zw88gfe.cloudfront.net/img/p/3/5/8/2/6/35826-home_default.jpg)
![Pojazd PRL FSO POLONEZ - Pomarańczowy Pojazd PRL FSO POLONEZ - Pomarańczowy](https://d34r3r5zw88gfe.cloudfront.net/img/p/4/4/6/8/5/44685-home_default.jpg)
Historia Poloneza rozpoczyna się wraz z końcem 1972 roku. Zaplanowano wprowadzenie następcy dla modelu 125p. W 1974 r. została podpisana umowa między Pol-Motem a włoskim koncernem FIAT mówiąca o powierzeniu prac konstrukcyjnych stronie włoskiej. Jeszcze...
Historia Poloneza rozpoczyna się wraz z końcem 1972 roku. Zaplanowano wprowadzenie następcy dla modelu 125p. W 1974 r. została podpisana umowa między Pol-Motem a włoskim koncernem FIAT mówiąca o powierzeniu prac konstrukcyjnych stronie włoskiej. Jeszcze w tym samym roku w Centro Stile Fiat zaczęto prace projektowe. Pierwsze prototypy samochodu oznaczonego jako 125PN (Polacco Nuova Polski Nowy) zostały stworzone już w 1975 roku.
Nazwa została wybrana w wyniku plebiscytu czytelników Życia Warszawy w 1978 roku. Nowe nadwozie typu hatchback odznaczało się jak na owe czasy nowoczesną estetyką i sporym poziomem bezpieczeństwa.